F1 Αυστρία: Από το επικίνδυνο Österreichring στο σύγχρονο Red Bull Ring

Χρόνος ανάγνωσης:
1984laudawins

Το Grand Prix της Αυστρίας είναι από τους πιο ξεχωριστούς σταθμούς της Formula 1. Ένας αγώνας με πλούσια ιστορία, εναλλαγές ονομάτων και διαδρομών, αλλά και μια μοναδική ατμόσφαιρα στις πλαγιές του Spielberg. Η αυστριακή εξοχή, το έντονο υψομετρικό ανάγλυφο και οι γρήγορες στροφές συνθέτουν έναν από τους πιο ιδιαίτερους αγώνες της σεζόν.

Η πίστα, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα ως Red Bull Ring, δεν ήταν πάντα έτσι. Στις δεκαετίες του ’70 και του ’80, ονομαζόταν Österreichring και ήταν μια από τις ταχύτερες και πιο επικίνδυνες πίστες στον κόσμο, με μεγάλες ευθείες, ελάχιστους χώρους διαφυγής και γρήγορες στροφές χωρίς ιδιαίτερη προστασία. Θεωρούταν σκληρή δοκιμασία τόσο για τους οδηγούς, όσο και για τα μονοθέσια της εποχής.

Το 1997, μετά από χρόνια απουσίας, ο αγώνας επέστρεψε στον ανασχεδιασμένο και πιο ασφαλή A1 Ring, μέχρι να αποκτήσει ξανά νέα ταυτότητα όταν η Red Bull εξαγόρασε και αναβάθμισε τις εγκαταστάσεις το 2011. Από τότε, το Red Bull Ring αποτελεί τον εντός έδρας αγώνα για την ομάδα της Red Bull Racing, με την ομάδα να έχει βάλει τη σφραγίδα της τόσο στην πίστα όσο και στις εξέδρες.

Έξι στιγμές που έμειναν στην ιστορία του GP Αυστρίας

1975: Η πρώτη νίκη του Brambilla με... λίγο από μπαριέρα

Ο αγώνας του 1975 κρίθηκε αναγκαίο να διακοπεί νωρίς λόγω της δυνατής βροχής, συγκεκριμένα μόλις στον 29ο γύρο. Νικητής αναδείχθηκε ο Vittorio Brambilla με March-Ford, κατακτώντας την πρώτη του νίκη στη Formula 1, αλλά και μοναδική στα 7 χρόνια που αγωνίστηκε στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πάνω στον ενθουσιασμό του και μόλις πέρασε την γραμμή του τερματισμού, σήκωσε τα χέρια για να πανηγυρίσει και... έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα να χτυπήσει στις μπαριέρες μετά τον τερματισμό! Ένα σουρεαλιστικό φινάλε σε έναν ασυνήθιστο αγώνα.

1982: Το πιο κοντινό φινάλε στην ιστορία της F1

Το Grand Prix του 1982 έμεινε στην ιστορία για τον πιο κοντινό τερματισμό τριών οδηγών στην ιστορία της Formula 1. Ο Elio de Angelis, ο Keke Rosberg και ο Jacques Laffite τερμάτισαν μέσα σε 350 χιλιοστά του δευτερολέπτου! Μια τρομερή ένδειξη της ανταγωνιστικότητας της εποχής και του τι μπορούσε να προσφέρει το Österreichring όταν όλα κυλούσαν ομαλά και δεν υπήρχαν σοβαρά απρόοπτα και διακοπές.

1984: Ο Niki Lauda γράφει ιστορία για την Αυστρία

Ο θρύλος Niki Lauda κατέκτησε την πρώτη και μοναδική νίκη Αυστριακού οδηγού στο GP της πατρίδας του, οδηγώντας για τη McLaren. Κι όμως, δεν ήταν ένας «εύκολος» αγώνας, καθώς το κιβώτιό του είχε πρόβλημα στο τελευταίο τρίτο του αγώνα και η 4η ταχύτητα δεν έμπαινε. Αυτό ανάγκασε τον Αυστριακό να αλλάζει από 3η σε 5η! Ο Nelson Piquet, πρωταθλητής της προηγούμενης σεζόν που βρισκόταν πίσω του στο μονοθέσιο της Brabham, πίστεψε πως πρόκειται για στρατηγική εξοικονόμησης και δεν πίεσε όσο έπρεπε. Ο Lauda διατήρησε την ψυχραιμία του και χάρισε στον κόσμο μια από τις πιο συγκινητικές νίκες της καριέρας του. Μάλιστα, το γεγονός ότι ο οδηγός της McLaren κατέκτησε το τρίτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της καριέρας του εκείνη τη σεζόν με μόλις μισό βαθμό διαφορά από τον Alain Prost (και το πανηγύρισε μαζί του στη φώτο) δίνει ακόμη μεγαλύτερη αίγλη στη νίκη αυτή.

2002: Let Michael pass for the Championship

Έξι λέξεις που ακόμα και μετά από 23 χρόνια είναι γνώριμες σε κάθε αληθινό petrolhead και φυσικά φίλο της F1! Εκείνη τη χρονιά η μάχη του πρωταθλήματος δεν είχε ακόμη ανάψει, καθώς μετά από τους πέντε πρώτους αγώνες, ο  Michael Schumacher είχε ήδη χτίσει διαφορά 21 βαθμών από τον δεύτερο Juan Pablo Montoya. Στον αγώνα του A1 Ring για τη σεζόν 2002, ο Rubens Barrichello, όντας ο πιο γρήγορος οδηγός του τριημέρου, κρατούσε άνετα την πρωτοπορία του αγώνα μπροστά από τον Γερμανό. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του τελευταίου γύρου, έπειτα από εντολή του Jean Todt, αναγκάστηκε να δώσει την πρώτη θέση στον ομόσταυλό του, ακούγοντας την εντολή της ομάδας του από το pit lane και τηρώντας την εσωτερική ιεραρχία. Με τη σεζόν ακόμη νωρίς και χωρίς πίεση στο πρωτάθλημα, η απόφαση της Ferrari προκάλεσε παγκόσμιο σάλο, με αποδοκιμασίες από τις κερκίδες και κατακραυγή από τον Τύπο. Μία από τις πιο αμφιλεγόμενες στιγμές στην ιστορία του σπορ.

2014: Η Williams στο βάθρο

Στην νέα εποχή των υβριδικών V6 και της κυριαρχίας της Mercedes, η Williams κατάφερε προς έκπληξη όλων να βάλει και τα δύο της μονοθέσια στην πρώτη σειρά της εκκίνησης με τους Felipe Massa και Valtteri Bottas. Αν και η Mercedes πήρε τελικά τη νίκη, ο Bottas πανηγύρισε το πρώτο του βάθρο στη Formula 1, σε έναν από τους πιο καλύτερους αγώνες για τη βρετανική ομάδα τα τελευταία χρόνια που βρίσκεται στην αφάνεια.

2016: Η σύγκρουση Hamilton-Rosberg στον τελευταίο γύρο

Τη σεζόν 2016 ο εσωτερικός «εμφύλιος» της Mercedes μεταξύ Lewis Hamilton και Niko Rosberg ήταν πιο έντονος από ποτέ. Συγκεκριμένα, στον αγώνα της Αυστρίας για εκείνη τη χρονιά, ο Rosberg κρατούσε την πρωτοπορία, αλλά στον τελευταίο γύρο και μετά από αλλεπάλληλες μεταξύ τους μάχες, ο Hamilton προσπάθησε να τον περάσει. Οι δύο συγκρούστηκαν, με τον Rosberg να μένει με σπασμένη μπροστινή πτέρυγα και να τερματίζει τέταρτος, ενώ ο Hamilton κέρδισε. Η ατμόσφαιρα στην ομάδα έγινε ακόμα πιο τεταμένη και οδήγησε σε αυστηρούς εσωτερικούς κανονισμούς για τους υπόλοιπους αγώνες της χρονιάς.

Το GP Αυστρίας σήμερα: ένας σύγχρονος θεσμός

Το Red Bull Ring παραμένει μια από τις πιο δημοφιλείς και καλοστημένες πίστες του καλενταριού. Με υψομετρικές διαφορές, τεχνικές στροφές και καλό ρυθμό, ο αγώνας προσφέρει κάθε χρόνο θέαμα. Η τοπική στήριξη για τη Red Bull Racing, ειδικά στα χρόνια της κυριαρχίας του Verstappen, δημιουργεί μια έντονη ατμόσφαιρα στις εξέδρες που μπορεί και να επηρεάσει θετικά την ομάδα με έδρα το Milton Keynes.

Ο φετινός αγώνας αναμένεται με αγωνία, καθώς μετά και την αναπάντεχη νίκη του George Russell στον Καναδά, οι ισορροπίες ανάμεσα σε McLaren, Red Bull και Mercedes δείχνουν πιο λεπτές από ποτέ την τρέχουσα σεζόν. Εάν και η Ferrari φέρει τις πολυαναμενόμενες αναβαθμίσεις για την SF-25, θα θέσει και εκείνη σοβαρή υποψηφιότητα για να τερματίσει στο Top 3 του πρωταθλήματος.

✍🏻 Έγκυρα, αποκλειστικά και δωρεάν προγνωστικά για στοίχημα στο blog του Pamestoixima.gr. Καθημερινά προγνωστικά για ποδόσφαιρο, μπάσκετ και άλλες αθλητικές διοργανώσεις από τους πιο δημοφιλείς tipsters & αναλυτές της Ελλάδας. Διάβασε μελετημένα προγνωστικά στοιχήματος στην καθημερινή στήλη του PS Blog!

F1 Insider

F1 Insider

Ζει για τη μέρα που θα επιστρέψουν οι V10 στην F1 και θα καταργηθεί το DRS «για λόγους αξιοπρέπειας». Νοσταλγεί την εποχή που τα paddocks μύριζαν βενζίνη και τα pit stops κρατούσαν όσο ένα επεισόδιο από τα «Φιλαράκια». Όταν δεν γράφει για F1, πιθανότατα κλαίει πάνω από onboard του Coulthard.

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

austria_f1

F1 Αυστρίας: Πόσα ξέρεις για το αυστριακό GP; (κουίζ)

Ο ενδέκατος αγώνας του 2025 στη Formula 1 διεξάγεται στο Σπίλμπεργκ και το Red Bull Ring.

gilles_villeneuve

F1 Καναδάς: Ο θρύλος του Villeneuve και οι 6 πιο εμβληματικές στιγμές στο Μόντρεαλ

Το Grand Prix του Καναδά δεν είναι απλώς άλλος ένας αγώνας στο καλεντάρι της Formula 1.