Η σεζόν 2025 της Formula 1 αναμένεται συναρπαστική, καθώς θα είναι η τελευταία χρονιά πριν την εισαγωγή των νέων τεχνικών κανονισμών του 2026. Οι ομάδες έχουν πλέον εξελίξει στο μέγιστο τα μονοθέσιά τους, γεγονός που θεωρητικά θα μειώσει τις διαφορές μεταξύ τους και θα προσφέρει έναν πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα.

Η McLaren, με σταθερότητα και εξαιρετική στρατηγική από τα μέσα της προηγούμενης σεζόν και μετά, κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών του 2024, εκμεταλλευόμενη παράλληλα την αστάθεια της Red Bull. Η ομάδα του Christian Horner, ενώ είδε τον Max Verstappen να στέφεται ξανά παγκόσμιος πρωταθλητής για 4η σερί χρονιά, δεν κατάφερε να υπερασπιστεί την κορυφή στην ομαδική βαθμολογία, πληρώνοντας σε μεγάλο βαθμό τα κακά πλασαρίσματα του Sergio Perez.

Με τη Ferrari, τη Mercedes και την Aston Martin να βρίσκονται σε ανοδική πορεία, η σεζόν 2025 προμηνύεται πιο ανταγωνιστική από ποτέ. Τα πρόσφατα δοκιμαστικά στην πίστα του Σακχίρ έδωσαν μια πρώτη εικόνα των δυνατοτήτων των νέων μονοθεσίων, με τη McLaren να δείχνει και πάλι δυνατή, ενώ η Mercedes εμφανίστηκε βελτιωμένη σε σύγκριση με το 2024.

F1 | Pre-Season Tests 2025

Τα δοκιμαστικά πριν την έναρξη της σεζόν στο Μπαχρέιν έδωσαν μια πρώτη ένδειξη των δυνατοτήτων των ομάδων:

  • Red Bull: Χωρίς τον Adrian Newey για πρώτη φορά, η ομάδα παρουσίασε ένα μονοθέσιο με τροποποιημένο πάτωμα και αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο, αλλά τα δεδομένα έδειξαν ότι ίσως να μην έχει το κυριαρχικό πλεονέκτημα των προηγούμενων ετών.
  • McLaren: Έδειξε εντυπωσιακή σταθερότητα και απόδοση σε long runs, με τον Lando Norris να επιβεβαιώνει ότι φέτος μπορεί να διεκδικήσει νίκες από την αρχή της χρονιάς.
  • Ferrari: Δυνατό ξεκίνημα με βελτιώσεις στην ισορροπία του μονοθεσίου, αλλά παραμένουν ερωτήματα για τη διαχείριση των ελαστικών.
  • Mercedes: Βελτιωμένη σε σύγκριση με το 2024, αλλά η σταθερότητα σε ρυθμό αγώνα είναι ακόμα υπό αξιολόγηση.

    🏁 Βρες τους προτεινόμενους αγώνες Formula 1 στο Pamestoixima.gr και φτιάξε άμεσα το δελτίο σου.

F1 | Ομάδες και ανάλυση

Red Bull Racing

Η φετινή χρονιά στη Formula 1 σηματοδοτεί την πρώτη χωρίς τον Adrian Newey στον σχεδιασμό του μονοθεσίου της Red Bull, κάτι που δημιουργεί ανησυχίες για το μέλλον της ομάδας. Παρά την απουσία του κορυφαίου αεροδυναμιστή, ο Max Verstappen παραμένει το απόλυτο φαβορί για τον τίτλο, αλλά ο ανταγωνισμός φέτος αναμένεται πιο έντονος. Εν τω μεταξύ, στα δοκιμαστικά υπήρξαν προβλήματα με την αξιοπιστία του power unit της Honda, το οποίο θα πρέπει να αξιολογηθεί περαιτέρω πριν από την έναρξη της σεζόν.

McLaren

Η McLaren έδειξε εντυπωσιακή σταθερότητα και απόδοση στα δοκιμαστικά, και φέτος φαίνεται έτοιμη να απειλήσει την κυριαρχία της Red Bull. Ο Lando Norris, ο οποίος πέρυσι έφτασε πολύ κοντά στον Verstappen, δείχνει έτοιμος να διεκδικήσει νίκες από την αρχή της χρονιάς. Παράλληλα, ο Oscar Piastri, με τις δύο νίκες του από την περασμένη σεζόν, αποδεικνύει ότι μπορεί να γίνει και αυτός σοβαρός διεκδικητής για τη μάχη του τίτλου. Αυτή η κατάσταση ίσως δημιουργήσει πονοκέφαλο στον Zak Brown, ο οποίος τάσσεται υπέρ της στρατηγικής του να μην έχει στην ομάδα ξεκάθαρο Νο1. Στο τέλος της ημέρας, η ομάδα από το Woking στοχεύει να υπερασπιστεί τον τίτλο των κατασκευαστών και να συνεχίσει την ανοδική της πορεία, δίνοντας στους Norris και Piastri ένα μονοθέσιο ικανό να δώσει σε Norris ή Piastri το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδηγών.

Ferrari

Η Ferrari βρίσκεται σε μία νέα εποχή κάνοντας το μεγάλο «μπαμ» με την έλευση του Sir Lewis Hamilton στην ομάδα, κάτι που αναμένεται να φέρει θετικές αλλαγές. Ο Charles Leclerc θα κληθεί να αποδείξει ότι μπορεί να ανταγωνιστεί τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή και να ηγηθεί της ομάδας. Παρά τις βελτιώσεις στον κινητήρα, οι οποίες είχαν θετικά αποτελέσματα στα δοκιμαστικά του Μπαχρέιν, η διαχείριση των ελαστικών παραμένει ένα σημαντικό ζητούμενο για τη Scuderia κάτι που μπορεί να της στοιχίσει σε ρυθμό αγώνα ειδικά στην αρχή της χρονιάς.

Mercedes

Φέτος είναι η πρώτη χρονιά χωρίς τον Hamilton, και ο George Russell αναλαμβάνει τον ρόλο του ηγέτη της ομάδας. Ο Άγγλος καλείται να γίνει πιο σταθερός και να προσφέρει τη σιγουριά που απαιτείται για να ανταγωνιστεί η Mercedes για τον τίτλο. Το μονοθέσιο παρουσίασε βελτιώσεις στα preseason tests, αλλά παραμένουν κενά στην απόδοσή του στις ευθείες, κάτι που θα πρέπει να εξετάσει η ομάδα για να παραμείνει ανταγωνιστική. Σε ότι αφορά το νέο μέλος της ομάδας, Andrea Kimi Antonelli, οι προσδοκίες είναι τεράστιες από τον Toto Wolf και την ηγεσία των Ασημένιων Βέλων, καθώς όλοι μιλούν για ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα που έχει δει το σπορ τα τελευταία χρόνια εφάμιλλο της ποιότητας του Verstappen στο ξεκίνημά του.

Aston Martin

Η Aston Martin φιλοδοξεί να διατηρήσει τη θέση της ως κορυφαία ομάδα του midfield και, παρά τα προβλήματα ισορροπίας που εμφανίστηκαν στα δοκιμαστικά, η ταχύτητα του μονοθεσίου φαίνεται υποσχόμενη. Η παρουσία του Adrian Newey, ο οποίος ανέλαβε συμβουλευτικό ρόλο, μπορεί να φέρει τις απαιτούμενες αλλαγές στην αεροδυναμική του μονοθεσίου και γενικά στις ισορροπίες του πρωταθλήματος, δίνοντας στην ομάδα την ευκαιρία να ανέβει ακόμη περισσότερο στην κατάταξη.

Alpine

Η Alpine πέρασε μια δύσκολη σεζόν το 2024 παρά την αρχική ώθηση που έφερε η έλευση του Flavio Briatore ως συμβούλου της ομάδας. Το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά ανασυγκρότησης, καθώς η ομάδα του Enstone συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα με την ταχύτητα στις ευθείες, κάτι που θα πρέπει να διορθώσει για να γίνει πιο ανταγωνιστική. Στα δοκιμαστικά, η απόδοση ήταν μέτρια, αλλά το νέο αεροδυναμικό πακέτο που παρουσιάστηκε ενδέχεται να βελτιώσει την απόδοση και να προσφέρει λύσεις.

Williams

Η Williams αναζητά την αναγέννησή της μετά από μια απογοητευτική χρονιά. Η έλευση του Carlos Sainz στην ομάδα προσφέρει πολύτιμη εμπειρία και καθοδήγηση, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στην αναβάθμιση της απόδοσης. Το νέο μονοθέσιο έδειξε αξιοπιστία στα δοκιμαστικά, αλλά μένει να δούμε αν η ομάδα μπορεί να διεκδικήσει σταθερά βαθμούς και να επιστρέψει στην ανταγωνιστική ζώνη.

Haas

Η Haas προσπαθεί να αποκτήσει σταθερότητα στον ρυθμό αγώνα και να ανταγωνιστεί πιο ισχυρές ομάδες του midfield. Οι πρώτες δοκιμές έδειξαν ανθεκτικότητα, αλλά η ομάδα συνεχίζει να υστερεί σε ταχύτητα. Η νέα συνεργασία με τη Ferrari σε τεχνικό επίπεδο μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της απόδοσης του μονοθεσίου, αλλά θα πρέπει να συνεχίσει να αναπτύσσεται και να βελτιώνεται για να πετύχει πιο σταθερά αποτελέσματα και να διεκδικήσει κάτι καλύτερο την φετινή σεζόν.

Stake F1 (Sauber)

Με την Audi να ετοιμάζεται για το 2026, η Sauber βρίσκεται σε μια μεταβατική φάση και επικεντρώνεται στη μακροπρόθεσμη εξέλιξη για του χρόνου, παρά στην άμεση απόδοση. Τα δεδομένα από τα δοκιμαστικά δείχνουν ότι το 2025 θα είναι δύσκολο για την ομάδα, καθώς δεν φαίνεται να έχει το απαιτούμενο πλεονέκτημα για να ανταγωνιστεί τα υπόλοιπα μονοθέσια του midfield, κάτι που αυτόματα την θέτει ως το απόλυτο φαβορί για να βγει τελευταία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Racing Bulls

Η δεύτερη ομάδα της Red Bull, Racing Bulls (πρώην AlphaTauri), συνεχίζει τη μετάβασή της σε πιο ανταγωνιστικό ρόλο. Στα δοκιμαστικά, έδειξε κάποια σημάδια σταθερότητας, αλλά φαίνεται απίθανο να βρεθεί πάνω από τη μέση του grid στην αρχή της χρονιάς. Η ομάδα θα προσπαθήσει να κάνει το επόμενο βήμα και να βελτιώσει τη θέση της στο midfield, ενώ θα παραμείνει σημαντικός παράγοντας για την ανάπτυξη νέων ταλέντων με στόχο να καταλήξουν στην ομάδα του Christian Horner.

Η σεζόν 2025 αναμένεται να είναι μια από τις πιο κλειστές και ανταγωνιστικές των τελευταίων ετών, καθώς οι διαφορές μεταξύ των ομάδων μειώνονται. Με το βλέμμα στο 2026, όλες οι ομάδες θα προσπαθήσουν να κλείσουν τη φετινή περίοδο με θετικό πρόσημο, χτίζοντας παράλληλα μια ισχυρή βάση για το μέλλον του αθλήματος.

✍🏻 Έγκυρα, αποκλειστικά και δωρεάν προγνωστικά για στοίχημα στο blog του Pamestoixima.gr. Καθημερινά προγνωστικά για ποδόσφαιρο, μπάσκετ και άλλες αθλητικές διοργανώσεις από τους πιο δημοφιλείς tipsters & αναλυτές της Ελλάδας. Διάβασε μελετημένα προγνωστικά στοιχήματος στην καθημερινή στήλη του PS Blog!