Παράσταση για έναν ρόλο. Η φράση ταιριάζει γάντι στη σεζόν 1988, που έχει μείνει ανεξίτηλα γραμμένη στις μνήμες των φαν της Formula 1, καθώς η θρυλική McLaren MP4/4 αποδείχθηκε κυριολεκτικά... άπιαστη.

Είτε στηρίζεις τη βρετανική ομάδα είτε όχι, δεν μπορείς παρά να υποκλιθείς στο μεγαλείο των επιτευγμάτων εκείνης της χρονιάς.

Who is who

Πριν μπούμε στην ανάλυση της σεζόν να αναφέρουμε ότι ο Bruce McLaren ήταν ένας Νεοζηλανδός οδηγός αγώνων και ιδρυτής της ομάδας που πήρε το όνομά του το 1966. Ποιος θα περίμενε ότι έκτοτε η McLaren θα αποτελούσε, πίσω μόνο από τη Ferrari, τη δεύτερη μακροβιότερη ομάδα της Formula 1. Πολλά «ιερά τέρατα» έχουν περάσει από τα cockpit της, όπως οι Mansell, Lauda, Fittipaldi, Andretti, K. Rosberg, Berger, Villeneuve, Hakkinen, Button, Raikkonen, Alonso, Hamilton, αλλά το δίδυμο Prost-Senna φάνταζε ασυναγώνιστο.

Και εδώ, είναι η κατάλληλη στιγμή να θυμίσουμε στο κοινό τη συνεργασία της Allwyn, της κορυφαίας πολυεθνικής εταιρείας λοταριών και μητρικής του ΟΠΑΠ, με τη McLaren, με το λογότυπο της πρώτης να εμφανίζεται στο μονοθέσιο της δεύτερης, αλλά και στις επίσημες στολές των οδηγών Lando Norris και Oscar Piastri.

Η κορυφαία συνεργασία

Τι χρειάζεται για μία επιτυχία, εν προκειμένω, στη Formula 1; Ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο και ένας ικανός οδηγός - ή μπορεί και δύο! Η σεζόν 1988 μέχρι και σήμερα προκαλεί... ρίγος, τόσο στους ανθρώπους εντός McLaren, όσο και στους φίλους της. Το μονοθέσιο ονόματι MP4/4 με τον νέο - τότε - V6 κινητήρα της Honda, ήταν - σχεδόν - ανίκητο στα χέρια των ικανότατων Senna και Prost.

Οι επιδόσεις

Οι αριθμοί τα λένε όλα και είναι αδιάψευστοι μάρτυρες της επιτυχίας. Σε σύνολο 16 Grand Prix, η McLaren σημείωσε 15 νίκες με δίδυμο οδηγών τον Γάλλο «καθηγητή» Alain Prost και τον Βραζιλιάνο Ayrton Senna. Τους αναφέρουμε με βάση τον δείκτη εμπειρία τους, αλλά εκείνη τη σεζόν ο Senna πέτυχε 8 νίκες έναντι 7 του Prost, και στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής για πρώτη φορά στην καριέρα του, με μόλις 3 πόντους διαφορά από τον άσπονδο ομόσταυλό του. Χαρακτηρίζεται έτσι καθώς οι «μονομαχίες» τους ήταν... ομηρικές, με το «εγώ» να υπερισχύει πολλάκις του «εμείς» στην προσπάθεια και των δύο να κόψουν πρώτοι το νήμα των τερματισμών. Η McLaren, πάντως, επωφελήθηκε από τη συγκεκριμένη κόντρα και με 199 πόντους κατέκτησε διά περιπάτου το πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αφήνοντας τη Ferrari δεύτερη με συγκομιδή μόλις 65 πόντων.

Η εξαίρεση

Το μοναδικό Grand Prix που... ξέφυγε από τον κανόνα εκείνης της σεζόν δεν ήταν άλλο από το ιταλικό (11/9/88), με τον Berger της Ferrari να «παίζει» εντός έδρας και να κατακτά τη νίκη, αφιερώνοντάς τη στον Enzo Ferrari, που μόλις πριν από λίγες ημέρες είχε φύγει από τη ζωή. Στον εν λόγω αγώνα, οι δύο McLaren καταποντίστηκαν, καθώς οι δυο οδηγοί δεν τερμάτισαν λόγω προβλημάτων και ήταν επίσης ο μοναδικός της σεζόν που δεν βρέθηκε τουλάχιστον μία εκ των δυο στο podium.

Ρεκόρ ετών 35

Τέλος, επειδή όλα τα ρεκόρ είναι για να καταρρίπτονται, χρειάστηκε να περάσουν 35 ολόκληρα χρόνια και να φθάσουμε στη σεζόν 2023 (!) με τη Red Bull Racing να σημειώνει 21 νίκες σε 22 αγώνες GP με 95,5% ποσοστό επιτυχίας, αφήνοντας δεύτερη την επίδοση της McLaren το 1988 με 93,8%! Αμφότερα αποτελούν ποσοστά που ζαλίζουν πάντως, δεν συμφωνείτε;